Reklama dzwignią handlu – wielkie podsumowanie
Hm… wyniki mnie zaskoczyły. Bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Wyniki oczywiście potwierdzają moje oczekiwania i przypuszczenia. Ruch wzrósł. Czas zatem na omówienie wyników
Wzrost ruchu
Dobra reklama powinna w pierwszym rzędzie zapewnić wzrost ilości wyświetleń. Jest to podstawowy wskaźnik, mówiący nam ile osób skorzystało z reklamy. Jak wyglądało to na blogu? Otóż tak:
- 4 luty: 18 wejść
- 5 luty: 252 wejść
- 6 luty: 345 wejść
- 7 luty: 41 wejść
- 8 luty: 28 wejść
- 9 luty: 21 wejść
Jak widać w dniu prowadzenia „kampanii” ilość wejść wzrosła w znacznym stopniu. Drugie pytanie
Co chcą czytać użytkownicy?
Kampania przemyślana to nie tylko duża ilość wejść, ale też odpowiednia treść związana z reklamowanym produktem. W moim przypadku był to post Jak zniszczyć laptopa – poradnik użytkownika, a jednak największą ilość wejść zaliczył poprzedni post Podstawy Java. Liczba wyświetleń, stan na 10 lutego 2008r.:
- Strona główna: 492
- Jak zniszczyć laptopa – poradnik użytkownik: 387
- Podstawy Java: 261
- EJB3 + WebServices + J2SE Client – nic dodać nic ująć… : 110
Jak widać dobry dobór słów w tytule daje odpowiednie efekty.
Podsumowanie – zasada kkk
Dobrze zorganizowany marketing pozwala na wzrost zainteresowania naszym produktem. W świece stron internetowych wzrost zainteresowania jest krótkotrwały. Pojedyncza reklama „wygasa” w przeciągu kilkudziesięciu godzin. Powoduje to konieczność ciągłej reklamy i „produkowania marki”. Jeżeli chcemy, aby nasza strona była łatwo rozpoznawalna i kojarzona w sieci trzeba ciągle o nią dbać poprzez rozwój i reklamę. Warto stosować zasadę Kliknij Kółkiem Kikukrotnie. Polega ona na stworzeniu „sojuszu” kilku osób w celu klikania reklam, ikon wykop/gwar/del.icio.us, wzajemnej reklamie. Samo „kółko” w nazwie oznacza w tym przypadku, że kliknięcia tego typu są mało inwazyjne. Naciśnięcie kółka otworzy nam nową stronę po pierwsze w nowej zakładce, po drugie w tle. To tyle.