Hm… wyniki mnie zaskoczyły. Bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Wyniki oczywiście potwierdzają moje oczekiwania i przypuszczenia. Ruch wzrósł. Czas zatem na omówienie wyników

Wzrost ruchu

Dobra reklama powinna w pierwszym rzędzie zapewnić wzrost ilości wyświetleń. Jest to podstawowy wskaźnik, mówiący nam ile osób skorzystało z reklamy. Jak wyglądało to na blogu? Otóż tak:

  • 4 luty: 18 wejść
  • 5 luty: 252 wejść
  • 6 luty: 345 wejść
  • 7 luty: 41 wejść
  • 8 luty: 28 wejść
  • 9 luty: 21 wejść

Jak widać w dniu prowadzenia „kampanii” ilość wejść wzrosła w znacznym stopniu. Drugie pytanie

Co chcą czytać użytkownicy?

Kampania przemyślana to nie tylko duża ilość wejść, ale też odpowiednia treść związana z reklamowanym produktem. W moim przypadku był to post Jak zniszczyć laptopa – poradnik użytkownika, a jednak największą ilość wejść zaliczył poprzedni post Podstawy Java. Liczba wyświetleń, stan na 10 lutego 2008r.:

  • Strona główna: 492
  • Jak zniszczyć laptopa – poradnik użytkownik: 387
  • Podstawy Java: 261
  • EJB3 + WebServices + J2SE Client – nic dodać nic ująć… : 110

Jak widać dobry dobór słów w tytule daje odpowiednie efekty.

Podsumowanie – zasada kkk

Dobrze zorganizowany marketing pozwala na wzrost zainteresowania naszym produktem. W świece stron internetowych wzrost zainteresowania jest krótkotrwały. Pojedyncza reklama „wygasa” w przeciągu kilkudziesięciu godzin. Powoduje to konieczność ciągłej reklamy i „produkowania marki”. Jeżeli chcemy, aby nasza strona była łatwo rozpoznawalna i kojarzona w sieci trzeba ciągle o nią dbać poprzez rozwój i reklamę. Warto stosować zasadę Kliknij Kółkiem Kikukrotnie. Polega ona na stworzeniu „sojuszu” kilku osób w celu klikania reklam, ikon wykop/gwar/del.icio.us, wzajemnej reklamie. Samo „kółko” w nazwie oznacza w tym przypadku, że kliknięcia tego typu są mało inwazyjne. Naciśnięcie kółka otworzy nam nową stronę po pierwsze w nowej zakładce, po drugie w tle. To tyle.