Jak daleko jesteś od klienta
na podstawie tego w jaki sposób odbierasz telefon.
Z moich obserwacji wynika, że odległość pomiędzy twoim stanowiskiem, a bezpośrednim kontaktem z klientem można określić na podstawie tego jak odbierasz telefon.
Rozważmy dwie sytuacje:
- Odbierasz swój telefon – stacjonarny lub komórkę.
- Odbierasz telefon osoby, której nie ma w pokoju – w sytuacji automatycznego przekierowania połączenia.
Dla ułatwienia zakładam, że zawsze widzisz numer dzwoniącego.
Sytuacja 1
Pracujesz bezpośrednio z klientami – przedstawiasz się pełnym imieniem i nazwiskiem oraz nazwą firmy.
Czasami masz kontakt z klientem – przedstawiasz się imieniem i nazwiskiem. Zapytany potwierdzasz, że firma to firma.
Nie masz kontaktu z klientem – przedstawiasz się imieniem. Gdy przez przypadek zadzwoni klient starasz się jak najszybciej pozbyć tego problemu…
Sytuacja 2
Pracujesz bezpośrednio z klientami – przedstawiasz się pełnym imieniem i nazwiskiem oraz nazwą firmy. Informujesz, że współpracownik jest nieobecny i pytasz w czym możesz pomóc.
Czasami masz kontakt z klientem – przedstawiasz się imieniem i nazwiskiem. W przypadku klientów informujesz jw.
Nie masz kontaktu z klientem – zaczynasz od „no cześć”. Nie jestes wstanie powiedzieć gdzie jest człowiek, a jak dzwoni klient to udajesz, że to nie ta firma.
Tak mi się dziś to ułożyło po rozmowach z naszymi adminami.