Tragedie to wina ludzi

nie sprzętu. To taki mój mały wniosek. Zresztą gdyby przejrzeć statystyki to zazwyczaj winnym wypadku okazuje się człowiek. Ostatnia kraksa w Raichu, czy wcześniejsze karczowanie lasu pod Smoleńskiem. Tu nie ma miejsca na zamach czy jakieś działania „wrogich sił” (taki piękny idiom z czasów I PRL; dlaczego I PRL o tym może kiedy indziej). Nawet jeżeli ruscy „zrobili mgłę” (a musieli by je j zrobić od chuja i ciuciut, bo pogoda była marna i w Smoleńsku i w Katyniu) to i tak decyzję o lądowaniu podjął pilot. Nawet jeżeli autokar co się był owinął wokół słupa miałby niesprawne wszytko to i tak na autostradę za szybko wjechała jakaś głupia pinda.
Pamiętacie „aferę” z zacinającym się pedałem gazu w Priusie? Przecież w sumie „wypadkowość” nie była duża. Ofiar też niewiele w porównaniu ze zwykłymi wypadkami. Dlaczego zatem wszyscy dostali takiej sraczki? Proste. Maszyna robi to co trzeba. Komputer jest durny i zrobi co mu każę. Samochód jest durniejszy, bo mechaniczny i jego fizyka działania jest bardziej „namacalna”. Ma to pewne konsekwencje. Źle zaprojektowany mechanizm będzie zawsze źle działał. Dlatego też Priusy spowodowały tyle problemów.
Z człowiekiem jest inaczej. Człowiek nie działa logicznie, a decyzje są wypadkową jego postrzegania świata, uczuć i myślenia. To ostatnie ma zazwyczaj najmniejszy wkład. Zatem jeżeli coś się spieprzy to nie mówcie, że coś jest głupie, było niesprawne czy zabógowane (od „bóg tak chciał”). Najprawdopodobniej problem leży w biointerfejsie.

6 myśli na temat “Tragedie to wina ludzi

  1. Każę, nie karzę. Chyba, że karę wymierzasz. Dziś jednemu biointerfejsowi Prorok zarzuty przedstawił. A filar jak stał tak stoi i siedzieć nie pójdzie…

  2. @Murzyn, wujek cięta riposta…

    A Zientarskiego należało by przykładnie wsadzić na te 8 co mu grozi i to bez prawa do wcześniejszego wyjścia.

  3. To akurat z troski o Twój wizerunek, bo amatorscy dyskutanci pod wpływem oparów kreozotu wytykają Ci później, ad personam a jakże!, podobne wyklawiaturzenia, nie odnosząc się do argumentów 😛

    To co byś dał komuś, kto równie niefrasobliwie zachowując się za kierownicą, zrobiłby z dwóch wypełnionych dziećmi (albo innym równie wzruszającym ładunkiem) jadących z pkt A do pkt B i na odwrót autobusów malowniczą wstęgę Mobiusa? System prawny byś zmieniał? Bo nie miałbyś już na co skazać, skoro Biointerfejsowi dałeś ósemę. Znaj proporcją Mocium Panie! Jak dostanie 2-3 bez zawiasów, to będzie bardzo surowa kara.

  4. @Murzyn, dałbym 8 i to nie ze względu na skutki tylko, zresztą jak w przypadku pijaka Czizburgera czy jak mu tam, ze względu na postawę. Obaj promowali Zientarski jazdę bez przekraczania prędkości, a doktorek bez dodatkowego wspomagania. Zatem maks obydwu się należy za robienie ludzi w bambuko… zresztą se w sobotę pogadamy…

  5. Oj, Dochtorek promował chyba niewjeżdżanie pod lokomotywę i to bez względu na stopień upojenia Duchem…

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

To create code blocks or other preformatted text, indent by four spaces:

    This will be displayed in a monospaced font. The first four 
    spaces will be stripped off, but all other whitespace
    will be preserved.
    
    Markdown is turned off in code blocks:
     [This is not a link](http://example.com)

To create not a block, but an inline code span, use backticks:

Here is some inline `code`.

For more help see http://daringfireball.net/projects/markdown/syntax