na podstawie tego w jaki sposób odbierasz telefon.

Z moich obserwacji wynika, że odległość pomiędzy twoim stanowiskiem, a bezpośrednim kontaktem z klientem można określić na podstawie tego jak odbierasz telefon.

Rozważmy dwie sytuacje:

  • Odbierasz swój telefon – stacjonarny lub komórkę.
  • Odbierasz telefon osoby, której nie ma w pokoju – w sytuacji automatycznego przekierowania połączenia.

Dla ułatwienia zakładam, że zawsze widzisz numer dzwoniącego.

Sytuacja 1

Pracujesz bezpośrednio z klientami – przedstawiasz się pełnym imieniem i nazwiskiem oraz nazwą firmy.
Czasami masz kontakt z klientem – przedstawiasz się imieniem i nazwiskiem. Zapytany potwierdzasz, że firma to firma.
Nie masz kontaktu z klientem – przedstawiasz się imieniem. Gdy przez przypadek zadzwoni klient starasz się jak najszybciej pozbyć tego problemu…

Sytuacja 2

Pracujesz bezpośrednio z klientami – przedstawiasz się pełnym imieniem i nazwiskiem oraz nazwą firmy. Informujesz, że współpracownik jest nieobecny i pytasz w czym możesz pomóc.
Czasami masz kontakt z klientem – przedstawiasz się imieniem i nazwiskiem. W przypadku klientów informujesz jw.
Nie masz kontaktu z klientem – zaczynasz od „no cześć”. Nie jestes wstanie powiedzieć gdzie jest człowiek, a jak dzwoni klient to udajesz, że to nie ta firma.

Tak mi się dziś to ułożyło po rozmowach z naszymi adminami.